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One Xbox One Preview Programm

Dieses Thema im Forum "Apps und Firmware" wurde erstellt von Bull, 19. Sep. 2015.

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Wie habt ihr euch entschieden?

Diese Umfrage wurde geschlossen: 14. Nov. 2015
  1. Preview-Programm mit dem neuen Dashboard

    100,0%
  2. Preview-Programm ohne das neue Dashboard

    0 Stimme(n)
    0,0%
  3. Preview-Programm verlassen

    0 Stimme(n)
    0,0%
  1. [​IMG]
    Es dürften eigentlich alle Preview-Teilnehmer unter uns mittlerweile die Benachrichtigung für das kommende Dashboard 2.0 erhalten haben. In der Nachricht konnte man den weiteren persönlichen Verbleib im Preview-Programm selbst bestimmen. Man konnte zwischen Preview mit Dashboard 2.0, Preview ohne Dashboard 2.0 und Preview verlassen wählen. Wer sich für das neue Dashboard entschieden hat, wird laut Microsoft in den nächsten Wochen das neue Dashboard erhalten. Da der Rollout in mehreren Wellen erfolgt, vermute ich mal, das Microsoft dabei nach Region und Preview-Rangliste entscheidet.

    Wie habt ihr euch entschieden? Da ja mittlerweile etliche Preview-Teilnehmer unter uns sind, können wir diesen Thread auch gleich als Sammelthread für das Preview-Programm benutzen, da ich fest damit rechne, das mit der Einführung des neuen Dashboards nicht alles reibungslos läuft.
     
  2. Ganz klar für das neue dashboard. Bin echt drauf gespannt wie es umgesetzt wird.
     
  3. Hab dafür abgestimmt.

    Hab das Dashboard schon im Nelson Blog in einem neuen Video gesehen. Es ist sehr schnell und den Guide liebe ich jetzt schon ^^
     
  4. Ich habe ich auch dafuer entschieden.
     
  5. Ganz klar dafür, bin zu neugierig :)
     
  6. Ich hab auch für das neue Dashboard gestimmt. Bei den known issues waren jetzt keine von mir aktuell gespielten Spiele dabei. Jetzt warte ich gespannt auf die Rollout-Meldung. Mich stört nur das "couple of weeks" als Zeitangabe. Ist denn jemand von euch auf xbox.om in den Preview Foren aktiv?
     
  7. Roll out ist heute gestartet. Wollt noch was zu Texten aber keine Zeit. War bei Major Nelson
     
    Bull gefällt das.
  8. Ein Update für das NXOE ist erhältlich. Der Download ist 544 MB groß. Ich musste das Update manuell über die Systemsteuerung laden.

    OS version released: th2_xbox_rel_1510.151011-2132
    Available: 6:00PM PDT 10/13 (2AM GMT 10/14)

    FIXES

    Screen Dimming:
    Fixes for screen dimming issues are in this build
    Media App no longer freezing:
    Media Titles such as Hulu, Netflix that were experiencing video stuttering and stopping have been resolved.
    Browser:
    You should now experience significantly fewer crashes when using the Edge browser. Please help us test this fix by exploring your favorite websites! (such as cnn.com, yogaglo.com, kotaku.com, dailymail.co.uk, facebook.com, twitter.com, etc...)
    Live TV:
    Cable/Satellite set top box compatibility should now be more comparable to the current Xbox One Experience. Please continue to report video playback and audio issues using Report a problem to help us improve the experience.
    Dolby Digital surround should now function with Live TV
    Favoriting is now supported for App channels.
    The “Xbox Snap TV” voice command should now function correctly.
    When resuming from connected standby the Xbox One media remote should no longer fail to send commands.
    You should now be able to use voice commands to navigate in Live TV.
    Controller Firmware Update:
    A new controller firmware update is available. Please navigate to Settings > Devices & accessories to download the update.
    Console Boot: This build contains a fix to address issues with encountering a black screen shortly after the console boots up.
    My Games & Apps: For users in China and Korea, My games & apps should no longer launch to a black screen and fail to start.
    Home Screen: The tiles on the Home screen should no longer flicker when a disc based game is installing.

    KNOWN ISSUES

    Controller Input causing app crash: You may experience an application crash in certain scenarios if you attempt to use your controller during them. You can avoid this by not touching your controller during these scenarios:
    Taking a future system update. If you experience this crash, you must reboot your console in order to restart the update.
    Taking a controller update
    Taking a content update
    Testing your multiplayer connction
    Testing your networking connection
    Setting up a wireless network while the wireless access points are being enumerated.

    GameDVR : GameDVR crashes in snapped mode

    Kinect: Kinect mic toggle in the guide has a UI bug

    Apps not launching: Certain apps may fail to launch.
    Showtime Anytime
    Voice Studio
    BlinkBox
    UPlay
    Wuaki
    NowTV
    MLB

    Apps with video streaming or other issues: The following apps will launch but videos or streams may not play or you may encounter issues.
    SyFy
    EPIX
    beINSPORTS
    GoPro Channel
    AT&T U-Verse
    iHeartRadio
    Media Player

    Games not launching: Certain games may fail to launch.
    Xbox Fitness
    The Crew
    Nightmares from the Deep


    Game and App Issues:

    Titanfall: Titanfall may fail to connect to Xbox Live.
    Workaround: Hard reset the console.

    Skype: Skype currently will not function if used in the background.

    Kinect Games: The Kinect may fail to track your movement when playing Kinect games.

    NFL Live App: When playing videos in the NFL Live App, the screen may dim after a short period of time.

    Closing Apps: Sometimes when closing an app or following an app crash you may be unable to relaunch the app for 1-2 minutes, after which it will relaunch as normal.

    Connected standby and apps: Apps such as Netflix and Twitch may crash to the dashboard after resuming from connected standby.

    General System Issues

    Guide:
    Navigating in the Guide may cause the Guide to crash and remove you from any existing parties. You should be able to rejoin/restart parties without issue.
    Launching the Guide may cause the screen to dim and become unresponsive, followed by an error dialog indicating “Something went wrong”. After 1-2 minutes the Guide should launch successfully, or you may have to restart the console.
    Signing in or out more than one user may cause the Guide to crash. Relaunching the Guide should display the correct sign in status of all users.
    Toggling the Kinect microphone for chat in Guide Quick Settings will cause the Guide to become unresponsive. You can toggle the Kinect microphone for chat in the Settings app.
    Voice commands currently do not function in Guide.

    Disc Installations: Certain games may fail to install from a disc if auto launch is disabled.
    Workaround: Enable auto launch in Settings.

    Browser: Snapping any combination of Edge, Youtube, or the Blu-ray player next to each other will cause you to be unable to return to the Home screen or bring up the power menu. These apps will function normally in full screen mode.
    Workaround: If your console does become stuck in this state, perform a hard reset.

    Virtual Keyboard: The virtual keyboard may not function when attempting to browse in Edge.

    Sign In: You may be unable to sign in to Xbox Live.
    Workaround:

    The following will work for most users.

    Press and hold the power button to fully shut down your console, then power the console back on.
    Navigate to Settings/Accounts/Remove accounts and choose the account you are experiencing issues with.
    Navigate to Guide/Sign in and choose “Add new” to recover your profile.

    If the above doesn’t work, you must ensure that “Instant sign in” is not enable for the account you are experiences issues with. The following will work:

    Press and hold the power button to fully shut down your console, then power the console back on.
    Sign in with an account that works.
    Navigate to Settings/Accounts/Sign in, security & passkey and set Instant sign in to “Nobody”.
    Press and hold the power button to fully shut down your console, then power the console back on.
    Navigate to Settings/Accounts/Remove accounts and choose the account you are experiencing issues with.
    Navigate to Guide/Sign in and choose “Add new” to recover your profile.

    Snap Center: When YouTube is snapped, it may share input with the home screen.

    Global Speech Overlay:
    Suggestions is not currently present in Global Speech Overlay.
    Contextual commands is not currently present in Global Speech Overlay.

    HDMI-In: You may experience a black screen when using a device via HDMI-in, even if this device is not a cable or set-top box.
    Workaround: Run through the initial TV set-up and configure for a TV provider even if you don’t have a TV provider.

    My Games & Apps: My games & apps may crash if switching quickly between Apps and Queue or Games and Queue.

    System Update Errors: If you encounter an update error screen while downloading a system update and the console freezes, please wait 3 minutes before rebooting the console to ensure crash data is captured. Crash data is submitted automatically; no action required on your part.

    Automatic Downloads: Content purchased from Xbox.com will not automatically download to the Xbox One console. This feature is planned to come later.

    Notifications: Friends do not receive game toast notifications.

    Season passes: In a small number of cases, users with season passes may find that they aren’t recognized by the game.
    Workaround: Uninstall your other season passes and re-install the season pass you wish to use.

    Upload Studio:
    Upload studio may become unresponsive when navigating to Game DVR and pressing B to go back.
    You may encounter a crash when adding Kinect video or audio.
    You may encounter a crash when trimming clips.

    Community Twist: Currently this area is not fully populated with content and is missing large sections of the user experience. Activity feed content also may not be actionable and items on the trending items second level screen have not been fully tuned. As Preview moves forward content and features in this area will light up.

    Xbox One Media Remote:
    When resuming from connected standby the Xbox One media remote may fail to send commands; a hard reset resolves this.
    The buttons for media playback will not work (rewind, play, pause, fast forward, skip back, stop, skip forward). The directional and center “select” button will function as normal.
    All non-navigational buttons may not function (including Volume Up and Volume Down).

    USB TV Tuner:
    If you have a USB TV Tuner plugged into your Xbox One console, Windows and Windows Phone SmartGlass devices will crash when attempting to connect to the console. To avoid this, you can switch to the Xbox App on Windows 10 or reset your TV settings and avoid setting up the USB TV Tuner.
    Australian users may encounter a “Blocked Content” error on all channels when using the USB TV Tuner.

    Third Party Peripherals:
    Racing wheels cannot be used to navigate home or system dialogs.
    When using instruments with Rock Band 4, the screen may dim after a short period of time.

    Wireless Networking:
    You may encounter a “wireless network hardware on this console is not working” error when connecting to Xbox Live with a wireless connection.
    You may be unable to detect wireless networks with an external hard drive attached.
    Workaround: While the console is off, disconnect the external hard drive, power on the console, connect to the wireless network, and reconnect the external hard drive.

    Live TV Issues:

    The OneGuide pin doesn’t function. You can launch OneGuide using the app, voice commands, or from the OneGuide twist.
    You may experience a stuck frame streaming TV to the Xbox App. You can enter OneGuide or resize your window to restore video playback.
    The media transport controls do not work when streaming TV to SmartGlass and Xbox app clients.

    Xbox App/SmartGlass Issues

    SmartGlass and Xbox App Live TV/OneGuide: You may experience issues connecting to Live TV or OneGuide when connecting to the console with SmartGlass.
    Workaround: Set your SmartGlass connection to auto connect, quit the app, and restart. If the issue persists, hard reset the console.

     
  9. Ich habe neuerdings das Problem dass die anmeldung erst Erfolgt nach dem die one vollstaendig gestartet hat, heisst das Profil inklusive Farbe etc laedt spaeter.
    Dann habe ich öfter Probleme mit der Darstellung und dem Controller, teilweise scheitert die Verknüpfung, dann kann ich auch ueber den Controller nicht starten. Erst nach dem verbinden via USB funktioniert der Controller wieder. Ich denke das haengt mit den zwei Accounts auf der Box zusammen. Denn auch in der youtube app habe ich ein Kuriosum, dort ist popels profilbild zusehen.
     
  10. Mit dem neuen Update ist das Button-Mapping für den Controller enthalten. Du hast auch die Möglichkeit, den Controller einem Anmeldeprofil zuzuordnen.
     
  11. Ist es ja, normalerweise klappt das auch. Das Problem habe ich erst seit dem neuen daeschbort
     
  12. Hast du den Controller aktualisiert?
     
  13. Klar, musste ich da der Chat mit popel nicht funktioniert hat.
     
  14. Dann gehen mir leider auch die Ideen aus.

    Höchstens nochmal einen Hardreset versuchen
     
  15. Ich finde den Community Kalender eine dufte Sache, aber warum um alles in der Welt muss das als App passieren? Warum integrieren sie den Kalender nicht in die Tabs am oberen Bildschirmrand? So hat man sofort Zugriff, ohne jedes Mal die App starten zu müssen. Vielleicht machen sie das ja noch.

    Ich hab noch keine Möglichkeit gefunden, wie man solche Vorschläge an Microsoft schicken kann.
     
  16. Da bin ich voll bei dir, vor allem die kommende Spielrelease, die mit dabei sind, herrlich übersichtlich. Aber ich muss immer auch dran denken, den Kalender zu öffnen...:D

    Du kannst doch in der Preview App einen Kommentar zuschicken? Gibt doch extra nen Punkt dafür, oder verwechsel ich das gerade? hab gerade die One nicht an
     
  17. Hab ich mich auch gefragt, aber ich bin nicht der Typ der gerne mit fremden interagiert das geht meistens in Hose siehe forza 6 public.
    Die idee finde ich toll und ich wuerde die app auch empfehlen aber nicht so. Eine Integration mit einer Anordnung nach eigenem ermessen anders als bei der ps4 waere klasse.
    Dazu noch ein bisschen mehr Ordnung und das ganze kann funktionieren.
    Ein Filter waere auch nicht schlecht, am besten nach Genre und Inhalt.
    Streaming etc interessiert mich zum beispiel ueberHaupt nicht.
     
  18. #19 Sh0x, 20. Okt. 2015
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 20. Okt. 2015
    Hat der im Video das nicht gefiltert? Nur nach Gamelaunches glaub ich. Der hat die Haken bei dem ganzen anderen Zeugs einfach weggemacht. Aber hab den Kalender noch net getestet.

    Kann man den Kalender anpinnen? Aber im Menü fänd ich das auch gut in der Menüleiste oder so...

    Cool fände ich es wenn man Treffen organisieren könnte dadurch. Also einer macht ein Treffen und trägt es ein und läd Freunde zum abbonieren des Termins ein. Wäre bestimmt hilfreich... Das geb ich dann mal als Vorschlag ab... Außer es geht schon ^^ da gibts ja die Kategorie Gatherings... Weiß aber noch net genau was das ist lol
     
  19. Filter geht auf jeden Fall und Anpinnen sollte eigentlich auch gehen, da es eine App ist
     
    Sh0x gefällt das.
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